zondag 17 augustus 2008

Pukkelpop 2008

Voor het echt genant begint te worden, dit is (voor dit jaar dan toch) mijn laatste PP bericht, tenzij Chokri volgende maand aankondigt dat het gedaan is met PP, maar dat zit er niet direct in gezien het grote succes van dit jaar.
Het was goed weer dit jaar!! Het was goed weer dit jaar!! Ondanks alle onheilspellende berichten, was het gewoon perfect festival weer; enkel de vrijdagavond was fris en kil (lag het aan Metalikaka) maar voor de rest zalig gewoon...

Nieuwe trends:
* kotsen in het midden van de wei
* piesen in het midden van de wei
* plastieken tegels (die op modderplekken gelegd worden) meenemen naar het hoofdpodium, er iemand op laten staan en dan die tegel omhoog duwen tot schouderhoogte
* T-shirts met drie tetten, uiteraard enkel gedragen door heteroskunk
* in bh op het groot scherm verschijnen aan het hoofdpodium
* aan de eettafels je broek afsteken naar de tafel naast je en hetzelfde antwoord krijgen van de betrokken tafel
* goed weer

De Limburgse vriendelijkheid blijft als vanouds een grote troef van PP, alsook het schoon volk.
Het was er weer wat drukker dit jaar, maar het blijft gezellig en met die acht podia heb je nog altijd het gevoel dat je kan bewegen en als je een groep echt wil zien is het gewoon een kwestie van op tijd te zijn om nog een goed plekje te versieren.

Hoogtepunten van het jaar:
* The Killers: wat iedereen er ook van zegt, ze waren super. Ik had er enorm naar uitgekeken en alle verwachtingen zijn meer dan ingelost. En Brendan is ne schone vent!
* Bloc Party: man die hadden er zin in. Super straf optreden.
* Sigur Ros: Met hun muziek heel de wei stil krijgen. Sprookjesachtig, mooi, vertederend. En dan de papiersnippers die over de wei werden geschoten. Ik krijg er nog kippenvel van.
* MGMT: veel te kort, maar in november is het al replay.
* Santogold: vooral de backing vocals waren geweldig, leuk optreden.
* Hotchip: spijtig dat we zover stonden
* Alphabeat: een iets te lange set, maar 'Fascination' was een super moment in de Chateau.
* Hercules, Yeasayer & Editors; spijtig genoeg maar een stukje van gezien.

En dan de media:
De 'De Morgen' heeft zoals meestal de bal weer eens helemaal misgeslagen. Jezus, als ik hun verslag lees, ben ik precies op een ander festival geweest. Ik kan me nog goed herinneren dat ze enkele jaren geleden spraken over het 'modderveld van PP', terwijl ik na drie dagen gewoon met dezelfde schoenen bij ons moeder binnenmocht????
Neen als je een degelijk, uitgebreid verslag van PP wil, lees dan ajb de Standaard. Ik kan mij volledig terugvinden in de verslagen van de optredens die ik gezien heb.
En tenslotte de VRT, in het nieuws van donderdag zat blijkbaar een item over The Killers, die kind aan huis zijn op PP (sic), terwijl op de achtergrond de Editors bezig waren....

En tenslotte is PP natuurlijk een leuk weerzien met enkele 'oude' vrienden, hoewel dat gedeelte dit jaar een beetje tegenviel.
Maar het nieuws van het weekend (en dat heb ik dan ook weer volledig aan mezelf te danken, want ik had het allang moeten weten) is dat Bieke en Tom hun eerste kindje verwachten in november. Superb

De kater viel dit jaar mee, maar ik heb er voor gezorgd dat ik niet teveel thuis was vandaag....

Geen opmerkingen: