maandag 1 september 2008

Studio Brussel in een nieuw kleedje

De zomer (vakantie) is officieel voorbij. Het nieuwe TV en radio seizoen is van start gegaan en vooral dat laatste interesseert me en dan spedifiek voor Studio Brussel, omdat dat nu eenmaal het enige station is waar ik naar luister tiens.
Er is niet alleen een nieuw programmaschema, maar ook nieuwe jingles. Nu ja nieuw programmaschema; Sofie heeft een eigen programma gekregen en Tomas is naar de ochtend gepromoveerd. Ayco zit terug in de middag en Siska doet de avond nu toch al een paar maanden.
Ik was eerlijk gezegd aan het denken om na de zomer in de ochtend over te schakelen naar Radio omdat ik het helemaal gehad had met het hysterisch en druk gedoe van Peter Van De Veire. Maar kijk Stubru heeft zelf voor een goede oplossing gezocht: Tomas in de ochtend. Het is weer aangenaam vertoeven in de ochtend en ik kan weer op mijn gemak wakker worden. Tomas is wat subtieler, wat droger, maar zeker niet minder grappig en nog veel belangrijker; volgens mij was de muziekkeuze ook aangepast, meer recente nummers en niet zozeer gebaseerd op de herkenbaarheid.

Wat me verder nog opvalt is dat Stubru serieus vervrouwelijkt is, wat we natuurlijk enkel kunnen toejuichen; van 12h 's middags tot 20h 's avonds hebben de vrouwen voor het zeggen; Sofie, Ayco, Siska en Kirsten.
Maar moeten die vrouwen zich dan weer als boertige venten gaan gedragen? Ik heb deze middag toevalling een half uurtje Sofie gehoord en in dat half uur heeft ze 'zeiken' en 'kloten' gebruikt dat ik dacht duh, dat slaat nergens op? Voor de rest wel een leuke babbel gehoord over een boek 'Hoe word je rijk'.
Siska moest dan vanavond weer een scheet laten horen, het rettig wijf.

Geen opmerkingen: