zaterdag 19 juli 2008

Faith

Vandaag in de Bilbo de CD Faith van George Michael gekocht. Van George Michael ja, een CD van 1987. In die tijd mocht je dat niet goed vinden, maar stiekem had ik toch een cassette over genomen van de LP uit de bibliotheek.
Bestaat dat eigenlijk nog cassettekes? Waar is de tijd? En dan zelf nummerkes opnemen van de radio en natuurlijk was je altijd te laat om play en record in te drukken en gegarandeerd stond op het einde nog wat gelal van de presentator op je cassette. Of ze draaiden het nummer maar half, enfin het was een miserie dat kan ik je verzekeren. En je hoorde die klikken van het indrukken van de play en record toets ook altijd keihard tussen de nummers, maar dat werd dan weer opgelost door met de pauze toets te werken.
Ik heb het zelfs eens gepresteerd om met mijn radio voor de TV nummers van MTV op te nemen. Geweldige geluidskwaliteit en in het slechtste geval hoorde je mijn vader of moeder op de achtergrond rommelen. En geloof me je hoorde dat niet als je het niet wist. Geweldig toch.

Die cassette is natuurlijk al lang naar de bommes. Ik heb enkele maanden geleden trouwens al mijn cassettekes in de vuilbak gesmeten. Maar vandaag zag ik in de Bilbo dus de CD liggen voor €7 en nu ligt die bij mij thuis op de tafel. De meneer van de Bilbo zei het ook nog: eigenlijk is dat een hele goeie 'plaat', maar in de tijd mocht je dat niet zeggen.

Geen opmerkingen: