zondag 25 mei 2008

Zeitung

Vrijdagavond met de Marc (merci hé Marc) naar de dansvoorstelling Zeitung van Rosas geweest. Voor de niet kenners (zoals ik dus) onder ons, Rosas is het gezelschap van Anne Teresa De Keersmaeker. Ik zal dan ook maar meteen toegeven dat dit de tweede keer, of misschien toch een derde keer, laten we het maar op twee keer houden, was dat ik naar een dansvoorstelling ging zien. Wat was dat vorige ook weer Marc?
Het groepsgebeuren (hoe zeg je zoiets) vond ik mooi, ik hou van synchroon dansen. Nu het was geen synchroon dansen, dat zou natuurlijk een beetje te simpel zijn voor A.T., iets teveel vrijheid. Maar het was 'dansen' en 'in groep' en er zat duidelijk structuur in, dat zag ik zelfs. Ieder deed zijn eigen ding, maar toch kwam het telkens weer samen en zag je dat het een mooi geheel vormde. Sterk vond ik.
Alleen dat groepsgebeuren nam nog geen half uur van de 2 uur durende show in beslag. De rest was een aaneenschakeling van -geeuw- solo's achteruitdansen en spastische bewegingen.
Allee om het kort te houden, het was fucking boring. Het zal wel aan mij liggen, hoewel die twee die recht stonden voor het applaus vonden het blijkbaar toch goed!!!
De volgende keer toch maar weer iets met beats of gitaren of nog beter alletwee:p

Geen opmerkingen: